Interviu acordat revistei Afaceri Poligrafice.
REPORTER AFP: “Trecutul e istorie, prezentul e trecut, viitorul este prezent.” Aceasta este filosofia firmei dvs. O filosofie care face o sinteză a timpului şi timpurilor pe care le trăim. Înțeleg că sunteți convins că una dintre cheile succesului JJDisplays este că transformă mereu viitorul în prezent. Asta înseamnă că anticipaţi mereu ce urmează să se întâmple în piaţă?
ZSOLT RUDNYANSZKY, New Business Director la J&J Group: E greu de spus că anticipăm, dar ne place să fim creativi şi să fim informaţi despre tendinţele din pieţele mai dezvoltate decât a noastră. Ne place să fim deschizători de drumuri. Anul trecut, când am prezentat aceste tablete, lumea se uita sceptic, în acest an lumea a fost mai interesată şi sperăm că în câţiva ani, piaţa să fie dependentă de aceste produse.
AFP: În publicitate, totul se schimbă foarte rapid. Ceea ce luna asta este foarte “cool”, luna viitoare poate să fie demodat. Cum reuşiţi să faceţi faţă unei astfel de provocări?
Z.R.: Nu aş spune că se schimbă de la o lună la alta, dar ca să faci faţă schimbărilor trebuie să fii creativ, inovativ şi deschis la idei şi tehnologii noi. Piaţa, clienţii îţi arată tot timpul care este trend-ul.
AFP: De asemenea, ce este la modă azi la Bucureşti, la Paris sau la New York e demult istorie. Cât de departe e azi România faţă de Europa sau America?
Z.R.: Eu zic că la unele categorii de produse (şi aici mă refer strict la ceea ce producem noi – aluminium & acrylic displays) stăm destul de bine. Culturile sunt diferite şi asta influenţează şi trend-urile. Nu tot ce este la modă în Europa sau America va fi la modă şi în România, sau nu va avea acelaşi succes.
AFP: În cadrul IM World 2015, aţi prezentat noua linie de suporturi şi stative securizate pentru tablete şi display-uri. De ce aleg clienţii suporturile şi stativele dvs?
Z.R.: În primul rând, pentru că suntem deschizători de drumuri şi, momentan, avem cea mai mare experienţă în producerea acestor stative pe piaţa locală.
AFP: J&J Group este prima companie din România specializată în producţia publicitară de semnalistică indoor şi outdoor din aluminiu. Cât de important este să fii PRIMUL?
Z.R.: Pe vremea aceea a fost foarte important, am fost deschizătorii unui segment de piaţă care s-a dezvoltat foarte mult din 2002. Acum este din ce în ce mai greu să fii primul, fiindcă trebuie să investeşti mult timp şi resurse ca să ai şi succes. În 2002-2008, lucrurile erau mai simple .
AFP: Şi cât de greu este să rămâi PRIMUL?
Z.R.: Cel mai greu este să rămâi primul şi nu poţi face acest lucru decât proiectând şi creând produse noi tot timpul, oricând şi oriunde ai fi.
AFP: Aveţi un mesaj pentru concurenţă?
Z.R.: Doar mulţumiri, căci fără ei nu aş fi la acest nivel al calităţii produselor şi serviciilor oferite clienţilor.
AFP: E greu să faci afaceri în România? Cât de importantă este relaţia pe care o aveţi cu clienţii?
Z.R.: Greu este oriunde să faci afaceri, nu numai în România. Relaţia cu clienţii este cel mai important lucru pentru succesul unei companii, pe o piaţă concurenţială.
AFP: Alături de PIN şi Update sunteţi organizatorii conferinţelor SAC. De ce credeţi că oamenii care vin la conferinţele organizate de dvs. pleacă acasă cu un SAC de idei?
Z.R.: Fiindcă le oferim idei din mai multe domenii: materii prime & materiale, producţie, promoţionale, resurse umane, financiar, dezvoltare etc.
AFP: JJDisplays are oferte şi în domeniul creaţiei publicitare. Care e “creaţia” dvs. de suflet?
Z.R.: Noi creăm produse pe gustul şi nevoile clienţilor!
AFP: Aţi dat o identitate aparte companiei dvs, alegând drept logo o fotografie cu fructe de pădure… colorate, gustoase, dar şi efemere. De ce nu aţi ales un simbol care să exprime trăinicia?
Z.R.: Am avut o campanie în care am promovat ideea că nu facem doar produse standard, ci şi produse pe care le concepem în funcţie de nevoile şi gusturile clienţilor: “fresh ideas”. Şi am decis să păstrăm aceste fructe ca imagine a companiei, fiindcă sunt dezoxidanţi foarte sănătoşi şi sunt recomandate tuturor.
de Claudia DIMA, revista Afaceri Poligrafice